• Esileht
  • Mis on peatänav?
  • Mõtle kaasa!
  • Uudised
  • Sündmused
  • Kontakt
  • Uuringud
  • Näited välismaalt
  • ENG

Postimees: äge peatänav - teeme ära! 


VAATA SIIT

Linnafoorum otsib põhjusi Tallinna linnasüdames viibimiseks

Järjekordne Linnafoorum keskendub seekord Tallinna linnasüdamele, otsides visioonikat ja kaasaegset lahendust muutuvale Tallinna linnasüdamele.

Loe edasi...

Tallinna Peatänava teise etapi konkursi võitsis Villem Tomiste

Tallinna Peatänava arhitektuurikonkursi teise etapi “Meri Peatänava äärde” võitis Villem Tomiste konkursitööga AUL.

Loe edasi...

Tallinna Peatänava teise etapi konkursi võitis AUL

Tallinna Peatänava arhitektuurikonkursi teise etapi “Meri Peatänava äärde” võitis töö nimega AUL.
Loe edasi...

Ettevõtjad ootavad pikisilmi pealinna Peatänavat

Butiigi- ja restoraniärimehed on Tallinna Peatänava kontseptsioonist lummatud ja ehkki bulvari valmimistähtaeg on teadmatus tulevikus, kätkevad juba praegu nende pikemad laienemisplaanid äritegevust ka Peatänaval.
Loe edasi...

Algas Kalasadama ala arhitektuurikonkurss

Kalaranna tn 1 kinnistu omanik AS Pro Kapital Eesti kuulutab koostöös Tallinna linnaplaneerimisameti ning Eesti Arhitektide Liiduga välja avaliku arhitektuurivõistluse kinnistule parima hoonestuse ning avaliku ruumi arhitektuurse ja linnaruumilise lahenduse leidmiseks, kirjutas Tallinn City

Loe edasi...

Abilinnapea Taavi Aas avalikustas, mida Tallinna uue eelarve raames linnas korda ja ära tehakse

"Kogu trammipark saab uueks ning ostame uusi keskkonnasõbralikke hübriidbusse,“ rääkis abilinnapea Taavi Aas ajalehele "Pealinn" antud intervjuus järgmise aastaeelarvest, mis on tänavusest suisa 50 miljoni euro võrra suurem, kirjutab Delfi. 
Loe edasi...

Riiklikul tasandil hakkab arhitektuuri üle otsustama ministeeriumitevaheline arhitektide ekspertkogu

Värskest koalitsioonilepingust selgub, et üleriigilise ruumilise planeerimise kompetentsi koondamiseks luuakse tulevikus koostöös Eesti Arhitektide Liiduga ministeeriumitevaheline ekspertkogu, kirjutas Janar Ala Postimehe artiklis. Möödunud nädalal läkitas Arhitektuurikoda Riigikogule pöördumise, kus tehti ettepanek luua vastavasisuline kompetentsikeskus peaministri büroo juurde. Kompetentsikeskus hakkaks katuseorganisatsioonina nõustama riiki avaliku ruumi planeerimisel ja riigihangete tegemisel ning vastutama ehitatud keskkonda puudutavate küsimuste eest.
Loe edasi...

Selgusid Tallinna mereääre visiooni loojad

Eesti Arhitektuurikeskus, Tallinna Linn ja Eesti Arhitektide Liit valisid välja kolm arhitektide töögruppi, kes hakkavad osalema uue Tallinna mereääre visiooni loomises.
Loe edasi...

Tallinn käivitab ulatusliku jalgrattarendi võrgustiku

Tallinnas hakatakse homsest, 20. oktoobrist alates pakkuma jalgrattarendi teenust, hetkel on kesklinna paigaldatud kümme rattarendipunkti koos 100 jalgrattaga.

Loe edasi...

Taavi Aas: Tallinna väljapaistvam innovatsioon on Peatänav

Sellisest innovatsioonist, mis ulatub arvutitest ja telefonist kaugemale ning paistab tulevikus igale linlasele kätte, on suurim kindlasti Peatänava projekt, leiab Tallinna abilinnapea Taavi Aas.

Loe edasi...

Miks inimesed ja autod läbi ei saa?

Miks meeldib inimestele jõuda Tallinnas punktist A punkti B autoga? Ühistransport on tasuta, kõndimise kasulikkusest räägitakse üha rohkem – aga linnapilti vaadates jääb mulje, et jalutatakse vaid parklast kontorihoonesse ja tagasi ning muu käimine piirdub suuresti ostukeskustega. On selle põhjuseks pelgalt laiskus?
Loe edasi...

Arhitekt, tee kivilinnast merelinn!

Tallinna mereäär on üks kiiremini arenevaid piirkondi linnas, mille tasakaalustatud ja läbimõeldud arengust sõltub, kas 21. sajandi Tallinn on merelinn või kivilinn.
Eesti Arhitektuurikeskus, Eesti Arhitektide Liit ja Tallinna linn kutsuvad arhitekte Tallinna mereääre visiooni loomisele, et ühistööna panna alus mereääre muutmisele kaasaegseks ja inimkeskseks linnaruumiks.

Loe edasi...

Peatänava konkursi uus ideevõistlus avatud!

Tallinna Peatänava projekt kuulutas välja peatänava ideekonkursi teise etapi “Meri peatänava äärde”, mille eesmärk on laiendada kaasaegset inimkeskset linnaruumi tulevase peatänavaga külgnevatesse kvartalitesse ning ühendada mereäär südalinna linnaruumi.
Loe edasi...

KuFF tuleb peatänavale: kinoõhtu Rotermannis!

PEATÄNAV AJAB VÕRSEID: Peatänava projekt ja Kumu Kunstfilmide Festival toovad kolmapäeval kino linnaruumi!
Loe edasi...

AVALIK DEBATT: hea linnaruum tallinlasele

MILLINE ON HEA LINNARUUM 21. SAJANDI TALLINNASSE? Kas tänavate võrgustik või elukeskkond? Tule, osale autovabal päeval linnajuhtide, arhitektide ja ekspertide avalikul debatil kaasaegse, 21. sajandi Tallinnasse sobiva linnaruumi üle.
Loe edasi...

Delfi: Maailma räpaseima õhuga tänav lüüakse liiklusest puhtaks

Britid puksivad maailma reostunuima õhuga tänavalt —  Londoni Oxford Streetilt —  mootorsõidukiliikluse välja, kirjutab Delfi Forte. Lämmastikdioksiidi hulk tänava õhus on juba ärevusttekitavalt kõrge — kümme korda kõrgem seadusega lubatud ülempiirist.

Loe edasi...

Gümnasistid soovivad mitmekülgsemat linnaruumi

Tallinna gümnasistide ettepanekud linnaruumi parendamiseks kinnitavad, et magistraalikeskse linnaplaneerimise aeg on jäädavalt möödas.

Loe edasi...

Suurim päevaleht asus peatänavat toetama

Suurim päevaleht Postimees kirjutas nädalalõpulisas AK Tallinna Peatänavast, ideekonkursi võidutööst ja kaasaegsest linnaruumist lausa neljal leheküljel ning jõudis juhtkirjalise järelduseni: äge peatänav - tehkem ära! 
Loe edasi...

VAATA: Peatänava ideekonkursi võitja selgunud!

Tallinna Peatänava ideekonkursi võitis võistlustöö "Kevad linnas", mis põimib tulevase Tallinna linnaruumi ajaloolise, vanalinna ümbritsenud bastionivööndiga.

Võidutöö autorid on arhitektid Toomas Paaver (Linnalahendused OÜ), Indrek Kustavus (Extech Design OÜ), Indrek Peil, Siiri Vallner, Kristel Niisuke, Valdis Linde, Riin-Kärt Ranne (Kavakava OÜ). 

Loe edasi...

Raul Järg: Helsingi põhitänava jalakäijaalaks muutmine näitab, et suurlinnad on samas tupikus

Helsingi ühe südatänava, Hämeentie, peatne muutmine jalakäijate alaks kinnitab, et maailma suurlinnad seisavad samade probleemide ees, kinnitab Tallinna Peatänava visioonikonkursi peakorraldaja arhitekt Raul Järg.

 "Loodav Tallinna Peatänav pole jalgratta leiutamine, vaid maailmas levinud algatus, sest kuus aastakümmet autokeskset linnaplaneerimist on kõigis suurlinnades viinud sarnase olukorrani," rõhutas Järg. "Autode juurdekasvule on seni reageeritud sõiduradade juurdejoonistamisega, aga nüüd on ruum otsas ja avastame, et uued sõidurajad on tulnud mugava ja meeldiva linnaruumi arvelt."

Loe edasi...

Peatänava ideekonkursi tähtaega pikendati

Seoses mitme olulise arhitektuurikonkrusi langemisega samale ajale pikendatakse Tallinna Peatänava ideekonkursi kvalifitseerimise ja tööde esitamise tähtaega ligi kuu aja võrra.
Uus tähtaeg kvalifitseerimisdokumentide esitamiseks on 8. märts 2016 kell 16:00, tähtaeg võistlustööde esitamiseks on 25. aprill 2016 kell 16:00.
Loe edasi...

Peatänava toetajad


Loe edasi...

LINNAFOORUM 2016: toome mere Peatänava äärde!

Teisel Peatänava-teemalisel Linnafoorumil otsivad parimad eksperdid koos tallinlastega parimat lahendust linnasüdame ja mereääre ühendamiseks turvaliseks ja meeldivaks tervikuks.

Linnafoorum 2016 kannab pealkirja "Toome mere peatänava äärde!", 1.-2. märtsil Arhitektuurikatlas toimuv kahepäevane mõttetalg keskendub tulevase Tallinna Peatänava ühendamisele mereäärega.  

Loe edasi...

KIRJUTA END AJALUKKU: Peatänava ideekonkurss ootab võistlustöid!

Eesti Arhitektuurikeskus ja Tallinna linn kuulutasid välja ideekonkursi Tallinnale uue, 21. sajandisse kuuluva peatänava loomiseks vabariigi 100. sünnipäevaks.
Peatänava ideevõistlus on esimeseks osaks Vanasadama ja kesklinna vahelise liikuvuskeskkonna arendamise projektist, mille lõppeesmärk on luua Tallinna südalinna inimkeskne ja kaasaegne linnaruum ning ühendada südalinna killustatud toimepiirkonnad tervikuks. Tervikuna hõlmab peatänava projekt Pärnu maantee südalinnapoolset lõiku ja Narva maantee algust, teises etapis ka peatänavaga külgnevaid kvartaleid.
Loe edasi...

VERONIKA VALK: linnasüda peab olema midagi enamat kui pelk läbisõidukoridor

Raino Paron küsis 15. jaanuaril „Peatänava“ ideekonkurssi kritiseerides, et „kas Tallinna kesklinna liikluse kõige põletavam probleem on tõesti kõnniteede puudus ja kitsus või välikohvikute vähesus“.
Veronika Valk, kultuuriministeeriumi arhitektuurinõunik
EESTI PÄEVALEHT, 15.01.2016
Loe edasi...

MAREK RANNALA: Kingitus, mitte karistus. Uus peatänav võetaks kiiresti omaks

Peatänavat ei panda kinni. Ei panda kinni ka autodele, isegi parkimiskohti ei kaotata. Küll aga jagatakse ümber tänavaruum ja kujundatakse uus liikumiskeskkond, nii et peatänaval oleks parem viibida ja liikuda ilma autota.

Loe edasi...

MINEA KAPLINSKI: Tallinna peatänav inimestele tagasi

Peatänava ideekonkursi taustaks tuleb pidada viimase poolsajandi üldist suundumust, kus linnaplaneerimise keskmes on olnud üha hoogu koguv autostumine.

Loe edasi...

ARHITEKT: Uus peatänav tähendab vähem müra ja rohkem õnnelikke inimesi

“Kui kõige nõrgemate ehk väikeste lastega emade, laste ja ratastoolis inimeste vajadused on tänaval rahuldatud, on linn inimsõbralik ja ka kõigil teistel on sellises linnas heaa,” põhjendas arhitekt Margit Mutso, miks talle meeldib linna uue, senisest autovabama peatänava mõte.

Loe edasi...

Uudised

Linnafoorum otsib põhjusi Tallinna linnasüdames viibimiseks

Tallinna Peatänava teise etapi konkursi võitsis Villem Tomiste

Tallinna Peatänava teise etapi konkursi võitis AUL

Võistlus

Mõtle kaasa!

Sündmused

Tallinna päeval selgub peatänava konkursi võitja

Peatänava sünd muuseumiööl

LINNAFOORUM 2016: toome mere Peatänava äärde!

Uuringud

Tallinna Peatänava liiklusskeem

Tallinna sadama trammiühenduse parima trassi analüüs

Case studies for Tallinn High Street Project: The role of pedestrianisation and bicycling in a city brand and local businesses environment

  • EESTI ARHITEKTUURIKESKUS
  • Põhja puiestee 27a,Tallinn, 10415
  • +372 6117436
  • info@arhitektuurikeskus.ee
  • www.arhitektuurikeskus.ee